Grožio industrija Lietuvoje: ar jai tinka posakis „netobulėsi – klientų neturėsi“?

 Mokymai kosmetologams

Šiuolaikinė kosmetologijos rinka – kone perpildyta: joje gausu ne tik pačių įvairiausių priemonių, bet ir paslaugų teikėjų – grožio industrijos specialistų. Situacija per pastaruosius du dešimtmečius pakito iš esmės. Į kosmetologijos kabinetus ateina klientės, kurios žino savo odos poreikius, problemas, yra pasidomėjusios naujovėmis, pasiskaičiusios informacijos daugybėje visiems prieinamų šaltinių, todėl tiksliai gali pasakyti, ko nori. Tai skatina tobulėti ir grožio meistrus.

O ir šiuolaikinė kosmetika kuriama taip, kad patenkintų visus lūkesčius: kai anksčiau reikėdavo bent kelių procedūrų efektui pasiekti, šiandien užtenka vos vienos kitos. Kosmetologijos kabinetuose naudojamos šiuolaikinės priemonės – greičiau veikiančios, tačiau jei jas naudoja neišmanantis specialistas, klientų odai galima ne padėti, bet pakenkti. Tai viena iš priežasčių, kodėl grožio meistrams, pradėjusiems dirbti su nauja produktų linija ar pagal naujausias metodikas, būtina kelti kvalifikaciją

Daug daugiau nei vien tik kompetencija

Dabar, kai grožio salonų, klinikų galima rasti net ir po keletą toje pačioje gatvėje, specialistai klientams turi sudaryti jaukią atmosferą: į grožio salonus klientai dažnai atskuba tiesiai iš darbo, patyrę daug streso, todėl kosmetologai turi bandyti užmegzti su klientais ryšį, skatinti lojalumą. Akivaizdu, kad grožio profesionalams praverčia ne tik mokymai, seminarai kosmetologams, bet ir visa galybė disciplinų – bendravimo, psichologijos, kalbos kultūros, užsienio kalbų ir t. t.

Neišvengiamai tenka domėtis mada ir sezono tendencijomis

Nemažą dalį grožio specialisčių – ypač vizažisčių, kosmetologių, kirpėjų – klienčių sudaro būsimos nuotakos. Šiandien pasiruošimas prasideda gerokai anksčiau, nei diena prieš didžiąją šventę: nemažai nuotakų, vestuves su antrosiomis pusėmis padėjusių planuoti iš anksto, į grožio meistres kreipiasi prieš kelis mėnesius. Norint, kad vestuvių dieną veidelis gražiai spindėtų, prireiks veido valymo, drėkinimo, vizitų soliariume ir t. t. Todėl darbo pakanka visam sezonui. Kosmetologėms daugiau žinių prireikia, kai į jas kreipiasi didelių odos problemų kamuojamos klientės, o šias problemas reikia išspręsti vos per kelias savaites ar ir greičiau.

Savo ruožtu kosmetologės, vizažistės turi pasidomėti naujausiomis sezono tendencijomis, veido priežiūros naujovėmis, žinių semtis mokymuose ir seminaruose, parodose, renginiuose, skirtuose vestuvinių paslaugų teikėjams, ir kt.

Daugėja ir klientų vyrų

Iš Prancūzijos į Lietuvą nuolat atvykstantis kosmetologas F. Burbo pusiau rimtai, pusiau juokais teigia, kad grožio, SPA paslaugomis mielai mėgaujasi ir poreikį pasigražinti vis labiau jaučia ir vyrai, nebe vien moterys. Specialistas atkreipia dėmesį, kad apie pusė SPA centrų klientų yra vyrai, nors kosmetologių kėdėse vyrų klientų dar nedaug. Tiesa, vyrai dažniausiai vis dar naudojasi kirpyklų paslaugomis, tačiau pradedami rengti mokymai, seminarai kosmetologams, kur dalijamasi žiniomis apie specifinę vyrų odos priežiūrą.

Taigi grožio specialistai šioje konkurencingoje aplinkoje turi gebėti prisitaikyti prie pokyčių, pastebėti, ko iš jų tikisi klientai, susidoroti su iššūkiais, tačiau pirmąjį laiptelį vis dar užima specialisto kvalifikacija ir patirtis. Tad atsakymas į straipsnio antraštėje iškeltą klausimą – teigiamas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *